Сайт Відділу документів з мистецтва є частиною бібліотечного порталу lib.kherson.ua
Новини
21.06.2018 13:26

Зустріч літераторів
20 червня відбулося планове засідання студії «Кулішева криниця». Попереду літні відпустки,...

14.06.2018 09:13

Шарль Гуно – творець французької ліричної опери
«Мелодія завжди буде найчистішим вираженням людської думки…» Шарль Гуно   Шарль...

07.06.2018 11:48

Схід, “намальований” нитками
Відділ мистецтв запрошує переглянути та оцінити нову виставку вишитих робіт «Схід, “намальований”...


Гість | Увійти
Версія для друку

85.158.5(5ЯПО)я6
С91

Сучасна японська каліграфія [Образотворчий матеріал] : [альбом] / Газ. "Майніті Сімбун", Асоц. каліграфії "Майніті Сьодокай", Нац. худож. музей України ; пер. І. Бондаренко, фотогр. М. Арамакі. К. : Артанія Нова, 2005. 114 с.

Японське слово «сьо» на Заході зазвичай перекладається як «каліграфія». Дійсно, обидва слова позначають гарне зображення писемних знаків. Однак на відміну від західної каліграфії, де основну роль відіграє візуальна складова, японське «сьо» має на меті відтворити стан душі митця за допомогою виразності та ритмічності кожної лінії.

Мистецтво «сьо» зародилося у Китаї 3,5 тис. років тому і потрапило до Японії у ІІ-ІІІ ст. Тут підтримувалися його первісні традиції, а у VІІІ ст. з винайденням силабічної абетки, «сьо» перетворилося на частину власне японської культури. Згодом під впливом ідей дзен-буддизму у творах каліграфії стали відбиватися характер і особистість майстра.

На початку ХХ ст. «сьо» відчуло на собі вплив тогочасного західного мистецтва. На додачу до традиційних ієрогліфічного, абеткового та початкового напрямів класичного «сьо», виникли новітні течії: «сьо» сучасної поезії, «сьо» великих знаків, різьблення, авангардне «сьо». Так виникло сучасне мистецтво каліграфії.

Вхід