Сайт Відділу документів з мистецтва є частиною бібліотечного порталу lib.kherson.ua
Новини
16.10.2018 11:02

«Тепла» виставка
У бібліотеці відкрилася виставка талановитого херсонського митця, члена Національної спілки художників...

11.10.2018 07:05

Берегиня української пісні
75 років тому, 14 жовтня 1943 року, у селі Корещина Великокринківського району (зараз Глобинський) на...

10.10.2018 13:03

Інноваційна діяльність педагога
Одним із пріоритетних завдань сучасного освітнього процесу є розвиток художньо-творчої активності дитини. 9...


Гість | Увійти
Версія для друку

85.158.5(5ЯПО)я6
С91

Сучасна японська каліграфія [Образотворчий матеріал] : [альбом] / Газ. "Майніті Сімбун", Асоц. каліграфії "Майніті Сьодокай", Нац. худож. музей України ; пер. І. Бондаренко, фотогр. М. Арамакі. К. : Артанія Нова, 2005. 114 с.

Японське слово «сьо» на Заході зазвичай перекладається як «каліграфія». Дійсно, обидва слова позначають гарне зображення писемних знаків. Однак на відміну від західної каліграфії, де основну роль відіграє візуальна складова, японське «сьо» має на меті відтворити стан душі митця за допомогою виразності та ритмічності кожної лінії.

Мистецтво «сьо» зародилося у Китаї 3,5 тис. років тому і потрапило до Японії у ІІ-ІІІ ст. Тут підтримувалися його первісні традиції, а у VІІІ ст. з винайденням силабічної абетки, «сьо» перетворилося на частину власне японської культури. Згодом під впливом ідей дзен-буддизму у творах каліграфії стали відбиватися характер і особистість майстра.

На початку ХХ ст. «сьо» відчуло на собі вплив тогочасного західного мистецтва. На додачу до традиційних ієрогліфічного, абеткового та початкового напрямів класичного «сьо», виникли новітні течії: «сьо» сучасної поезії, «сьо» великих знаків, різьблення, авангардне «сьо». Так виникло сучасне мистецтво каліграфії.

Вхід