Сайт Відділу документів з мистецтва є частиною бібліотечного порталу lib.kherson.ua
Новини
05.12.2017 12:45

У просторі образотворчого мистецтва
Учора вчителі, які підвищують свою кваліфікацію на курсах Херсонської академії неперервної освіти, потрапили...

04.12.2017 10:07

Рок-концерт "Молодь проти СНІДу"
До Міжнародного дня боротьби зі СНІДом 2 грудня в Арт-Підвалі нашої бібліотеки відбувся...

28.11.2017 11:39

Літературно-музична композиція «Українська пісня крізь часи»
Українська пісня – це неповторне і незрівнянне диво. Вона пройшла крізь довгі століття, щоб і сьогодні...


Гість | Увійти
Версія для друку

Ми щодня спілкуємося – телефо­нуємо один одному, відправляємо SМS-повідомлення, листуємося елек­тронною поштою. Намагаємося вкласти в електронні рядки емоційність: зди­вованість ):-о, переживання (:-(, радощі :-), надію ):-), кохання :-*). І забуваємо, що зовсім недавно перегля­дали листівки, отримані особисто, скла­дали віршовані рядки для привітання коханої людини, сумлінно вибирали листівки для вітання зі святом і не за­бували вчасно надсилати. Минає час, і в нашому особистому спілкуванні традиційні листівки використовуються порівняно рідше. Натомість, псевдо-заміна прийшла із SМS- та електронни­ми листівками, надісланими зі «все­світнього павутиння». Але, на щастя, є ще ділове спілкування, коли бізнес-партнери обмінюються сувенірами-привітаннями або запрошеннями саме у вигляді сфальцьованого аркуша паперу різноманітної форми та змісту.

Таким чином, подальший перелік всіх видів листівок за жанром можна поділити на: приватні та корпоративні. Листівки приватного призначення поділяються на три великі групи: ві­тальні, релігійні, інформаційно-зобра­жувальні та жартівливі.

Вітальні – найбільша група ли­стівок за обсягом накладів. Адже найповажніша причина для адресування листівки – це при­вітання. Необмеженою є кількість назв для вітальної листівки. Від корот­кої «Вітаю!» до віршованої «Ой, радуй­ся, земле, син Божий народився!».

Релігійні – окрема група листівок релігійного характеру. Ілюструють біблійні сюжети, а також тематику ін­ших віросповідань. Містять зображен­ня визначних постатей – духовних наставників людства.

Інформаційно-зображальні – міс­тять конкретний малюнок із роз'ясню­вальним підписом. Наприклад: твори мистецтва, історичні та сучасні пам'ятки (місто-вулиця-будинок); елементи рослинного або тва­ринного світу; зображення кулінарних виробів та рецепти тощо. Ця група листівок може використо­вуватися і як вітальна з інформацій­ним змістом: «Вітання зі Львова!», «Україно, моя рідна!» тощо.

Жартівливі — різноманітні за зміс­том, об'єднані лише стилем подан­ня інформації – як ілюстративним, так і текстовим. Складають не­велику частку від загальної кількості, але користуються чималим попитом. Часто несуть зміст вітання з жартом.

Корпоративні листівки виконують поряд з іншим маркетингову функцію. Приводом для привітання може бути як офіційне державне свято, так і ювілей компанії, перемога в конкурсі, призна­чення на нову посаду, рекламне повідомлення або запрошення. Листів­ка повинна відповідати статусу ком­панії, виглядати стильно та оригінально. Вдало виконана листівка може бути візитною карткою компанії, відігра­вати велику роль у впровадженні фірми на новий ступінь ділових відносин.

Корпоративні листівки поділяють на вітальні, інформаційні та рекламні. При цьому і вітальні, й інформаційні також набувають рекламного значення, адже звертають увагу на ту чи іншу компанію. (На відміну від дорогої реклами або коштовних подарунків – це значно дешевше.) Саме ексклю­зивні листівки є частиною корпоратив­ної культури фірм та компаній, а також надають великі можливості для реалі­зації творчих фантазій дизайнерів та технологів сучасних поліграфічних підприємств. Серед таких листівок трапляються справді вишукані твори мистецтва.

Корпоративні вітальні – передусім виконують функцію ідентифікації фірми, далі – наприклад, привітання із най­важливішими святами – в Україні це, як правило, Різдво та Великдень.

Інформаційні – найчастіше вико­нують роль запрошень та повідомлень.

Рекламні – це пропозиції, послуги, прайс-листи від певних фірм та орга­нізацій, оформлені у привабливому для споживача вигляді.

Найгарніші, яскраві за дизайном листівки від коханих чи близьких людей зберігаються в наших оселях на довгі роки, нагадують нам про ту чи іншу особу або подію і стають невід'ємними частинками нашого духовного буття.

Вхід