З найкращими побажаннями
Ми щодня спілкуємося – телефонуємо один одному, відправляємо SМS-повідомлення, листуємося електронною поштою. Намагаємося вкласти в електронні рядки емоційність: здивованість ):-о, переживання (:-(, радощі :-), надію ):-), кохання :-*). І забуваємо, що зовсім недавно переглядали листівки, отримані особисто, складали віршовані рядки для привітання коханої людини, сумлінно вибирали листівки для вітання зі святом і не забували вчасно надсилати. Минає час, і в нашому особистому спілкуванні традиційні листівки використовуються порівняно рідше. Натомість, псевдо-заміна прийшла із SМS- та електронними листівками, надісланими зі «всесвітнього павутиння». Але, на щастя, є ще ділове спілкування, коли бізнес-партнери обмінюються сувенірами-привітаннями або запрошеннями саме у вигляді сфальцьованого аркуша паперу різноманітної форми та змісту.
Таким чином, подальший перелік всіх видів листівок за жанром можна поділити на: приватні та корпоративні. Листівки приватного призначення поділяються на три великі групи: вітальні, релігійні, інформаційно-зображувальні та жартівливі.
Вітальні – найбільша група листівок за обсягом накладів. Адже найповажніша причина для адресування листівки – це привітання. Необмеженою є кількість назв для вітальної листівки. Від короткої «Вітаю!» до віршованої «Ой, радуйся, земле, син Божий народився!».
Релігійні – окрема група листівок релігійного характеру. Ілюструють біблійні сюжети, а також тематику інших віросповідань. Містять зображення визначних постатей – духовних наставників людства.
Інформаційно-зображальні – містять конкретний малюнок із роз'яснювальним підписом. Наприклад: твори мистецтва, історичні та сучасні пам'ятки (місто-вулиця-будинок); елементи рослинного або тваринного світу; зображення кулінарних виробів та рецепти тощо. Ця група листівок може використовуватися і як вітальна з інформаційним змістом: «Вітання зі Львова!», «Україно, моя рідна!» тощо.
Жартівливі — різноманітні за змістом, об'єднані лише стилем подання інформації – як ілюстративним, так і текстовим. Складають невелику частку від загальної кількості, але користуються чималим попитом. Часто несуть зміст вітання з жартом.
Корпоративні листівки виконують поряд з іншим маркетингову функцію. Приводом для привітання може бути як офіційне державне свято, так і ювілей компанії, перемога в конкурсі, призначення на нову посаду, рекламне повідомлення або запрошення. Листівка повинна відповідати статусу компанії, виглядати стильно та оригінально. Вдало виконана листівка може бути візитною карткою компанії, відігравати велику роль у впровадженні фірми на новий ступінь ділових відносин.
Корпоративні листівки поділяють на вітальні, інформаційні та рекламні. При цьому і вітальні, й інформаційні також набувають рекламного значення, адже звертають увагу на ту чи іншу компанію. (На відміну від дорогої реклами або коштовних подарунків – це значно дешевше.) Саме ексклюзивні листівки є частиною корпоративної культури фірм та компаній, а також надають великі можливості для реалізації творчих фантазій дизайнерів та технологів сучасних поліграфічних підприємств. Серед таких листівок трапляються справді вишукані твори мистецтва.
Корпоративні вітальні – передусім виконують функцію ідентифікації фірми, далі – наприклад, привітання із найважливішими святами – в Україні це, як правило, Різдво та Великдень.
Інформаційні – найчастіше виконують роль запрошень та повідомлень.
Рекламні – це пропозиції, послуги, прайс-листи від певних фірм та організацій, оформлені у привабливому для споживача вигляді.
Найгарніші, яскраві за дизайном листівки від коханих чи близьких людей зберігаються в наших оселях на довгі роки, нагадують нам про ту чи іншу особу або подію і стають невід'ємними частинками нашого духовного буття.